Søk

Frakt / Retur

Leveringstid?

Leveransetid for standardleveranse er 1-5 virkedager, regnet fra virkedagen etter du la inn din bestilling. Vi sender med raskeste alternativ. Noen perioder kan det ta 5-7 virkedager da det kan oppstå forsinkelser hos vår samarbeidspartner Helt Hjem. 

Pakken din vil først og fremst dukke opp i din postkasse om det er plass til det. Får den ikke plass eller at din adresse ikke støttes av Postnord Home Small, så vil du få SMS om at pakken leveres på nærmeste Postnord utleveringssted. Husk å sjekke at leveringsinformasjon på din ordrebekreftelse stemmer overens med informasjon på din postkasse, og at postkassen din er godt merket. Vi opplever noen ganger at pakker kommer i retur grunnet at dem er uavhentet eller ukjent adresse.

Du har alltid 30 dagers returrett, regnet fra den dagen du har mottatt pakken. Vi stiller ingen spørsmål, da vi har 100% fornøydhetsgaranti. Vi ønsker å beholde deg som kunde og du vil bli godt ivaretatt!

 

Bytte eller returnere en vare?

Noen ganger er ikke varer slik man hadde forventet, eller størrelsen er feil. Det du gjør da er å fylle ut returskjema som du vil få  på mail (med tanke på miljøet). Finner du det ikke på mail så finner du det litt lengre ned på denne siden! 

Ved ønske om bytte har du to muligheter:

1. Legg inn en ny bestilling på det du ønsker å kjøpe. Send samtidig produktet du vil bytte i retur til oss og skriv i pakken at du ønsker penger i retur og at du allerede har lagt inn en ny bestilling. På denne måten vil du få produktet ditt hjem raskere og du unngår at produktet/størrelsen du ønsker blir utsolgt. Så snart vi mottar varen din vil vi gi beskjed til Klarna om at beløpet skal tilbakeføres, eventuelt faktura skal krediteres.

2. Send produktet i retur sammen med returskjema og forklar hva du ønsker å bytte til som beskrevet over. Vær oppmerksom på at det tar 1-14 virkedager fra du sender til vi mottar på vårt lager, er det travle perioder er behandlingstiden 14-30 virkedager. Vi behandler returnerte varer fortløpende, behandingstid vil variere. Vi sender ut nytt produkt og det tar da 1-5 virkedager før du mottar. Vi gjør oppmerksom på at det i perioder kan oppstå forsinkelser. 

NB: Pakker som sendes som rekommandert vil ikke bli hentet og sendes i retur til avsender da det er en meget dyr returløsning. Slike gebyrer aksepteres ikke. 

 

Hvordan sender jeg i retur?

For å gjøre en retur hos oss, så følger du denne linken.  Der vil du måtte skrive inn ett ordrenummer og årsak til retur 

Skal du returnere en pakke, så legger du inn 1 antall retur osv. 

HUSK å sjekk at adressen din er riktig på vipps. Dette for at Helthjem skal henter riktig. 

Produkter skal/må sendes tilbake i produktemballasjen, denne skal ikke ha merker på seg. Mottar vi returer uten produktemballasje , så blir dessverre ikke returen godkjent. Returen skal også sendes i valgfri pose, bruker du posen den kom i så må du krysse over etiketten som allerede er på. HVIS ikke, så sender Helthjem pakken i retur til deg.

Mottar du en etikett på e-post, så skal denne limes på pakken og leveres inn til nærmeste postnord!

Mottar du en returkode så skal denne skrives tydelig på pakken og legges i postkassen for henting.

Du vil få en bekreftelse på e-post så snart vi har behandlet din retur. Normal behandlingstid er 1-10 dager etter at vi har mottatt returen din. 

Vi har noe lengre behandlingstid da det er stor pågang denne måneden. 

Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse eller produkt? Da kan du gjerne legge inn en ny ordre og be om at varen som skal returneres blir kreditert. Da får du produktet hurtigere. Hvis ikke skriver du bare på en lappen hva du ønsker deg og i hvilke størrelse, dette sender vi først når vi har behandlet din retur

Har du valgt klarna? Da kan den utsettet kostnadsfritt på Din side hos klarna

Returkostnaden koster 49kr om du skal returnere/bytte. Ved reklamasjon/feilsending dekker vi denne kostnaden. 

 

Kriterier for retur?

Husk at du som kunde har ansvar for at returen på en trygg måte ankommer vårt lager.

Bruk gjerne emballasjen vi sendte varen(-e) din i, eventuelt kjøp eller bruk noe annet. Det er viktig at emballasjen tåler vær og vind.

Kriterier for å få godkjent retur: Produktet kan prøves for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes og produktet må ha emballasjen og lapp hengende på. 

For å få tilbakebetalt hele beløpet skal varen sendes i retur i samme stand som når du mottok varen.

  • Produktet skal ikke ha vært vasket, lukte, være skittent eller ha sminkeflekker.
  • Dersom emballasje, merkelapp eller produktet ikke fremstår som nytt er det ikke godkjent som retur.
  • Du vil da få tilbud om tilbakesending da vi ikke lenger kan selge produktet. Aksepterer du ikke vårt tilbud innen 14 dager vil vi fakturere deg for produktet. Kunden må også betale kostnaden for at vi skal sende pakken tilbake. 

Behøver du hjelp? Ikke nøl med å ta kontakt med oss!